Predhodna objava rezultatov strukturnega profiliranja Kraškega roba in Istre (AC Kozina - Srmin, Sečovlje)
DOI:
https://doi.org/10.5474/geologija.2002.021Povzetek
Nova avtocesta Ljubljana - Koper poteka na odseku med Kozino in Srminom preko Kraškega roba, ki ga v geološki terminologiji imenujemo Kraški narivni rob. Ta v najširšem smislu zajema prostor med robom Tržaško-Komenske planote in Savudrijskim grebenom ter tvori mejo med Jadranskim predgorjem in Zunanjimi Dinaridi. Detajlno geološko kartiranje odseka avtoceste Kozina - Srmin je pokazalo, da Kraški narivni rob ni monofazna tektonska struktura, temveč se je izoblikoval od konca eocena do danes preko več različnih deformacijskih faz, ki vključujejo poleg manjših, odzive treh pomembnejših dogodkov; dinarskega krovnega narivanja, premike ob zmičnih prelomih smeri NW-SE in podrivanje Istre proti NE. Slednje dogajanje je porušilo prvotno simetrijo jugozahodne meje Zunanjih Dinaridov med Južnimi Alpami in velebitskim lokom.Prenosi
Kako citirati
Placer, L. (2002). Predhodna objava rezultatov strukturnega profiliranja Kraškega roba in Istre (AC Kozina - Srmin, Sečovlje) . Geologija, 45(1), 277–280. https://doi.org/10.5474/geologija.2002.021
Številka
Rubrika
Članki