Sistematičen pregled geoloških učnih ciljev in učbeniških vsebin v osnovnih šolah in v splošnih gimnazijah

Avtorji

  • Rok Brajković
  • Mojca Bedjanič
  • Neža Malenšek Andolšek
  • Nina Rman
  • Matevž Novak
  • Kaja Šušmelj
  • Petra Žvab Rožič

DOI:

https://doi.org/10.5474/geologija.2018.017

Povzetek

Poučevanje geoloških vsebin v osnovni šoli in na splošnih gimnazijah do sedaj še ni bilo sistematično obravnavano. V okviru Skupine za popularizacijo geologije, ki deluje pod okriljem Slovenskega geološkega društva, smo si zastavili cilj, pridobiti vpogled v poučevanje geoloških vsebin v osnovnih šolah in na splošnih gimnazijah. Pri pregledu smo zajeli tudi splošno maturo, saj le-ta predstavlja zaključek srednješolskega izobraževanja. Da bi zagotovili pregled nad poučevanjem geoloških vsebin, smo najprej pregledali predmetne učne načrte ter izpitne kataloge za maturitetne predmete. Pregledali smo tudi veljavne učbenike in maturitetne izpitne pole pri predmetih, kjer se geološke vsebine pojavljajo. Dobljene geološke vsebine smo razvrstili v šest splošnih geoloških vsebinskih sklopov. Vse vsebine so bile vrednotene po Bloomovi taksonomiji, ki na podlagi strukturiranosti omogoča prepoznavanje taksonomske zahtevnosti učnih ciljev in preverjanj znanj. Vrednotili smo tudi medpredmetno povezanost. Ugotovili smo, da se geološke vsebine v osnovni šoli obravnavajo pri obveznih predmetih Družba, Naravoslovje in tehnika, Naravoslovje, Geografija in Biologija ter izbirnem predmetu Okoljska vzgoja, v splošnih gimnazijah pa pri predmetih Geografija in Biologija, kjer se znanje preverja tudi na maturi. Učni cilji in vsebine se večinoma smiselno nadgrajujejo, vendar pa besedila v učbenikih pogosto nezadostno in strokovno pomanjkljivo predstavijo posamezno tematiko. Kar nekaj za družbo pomembnih geoloških tematik je v formalnem izobraževanju izpuščenih. Pri posameznih medpredmetno povezanih sklopih smo podali priporočila za promotorje znanosti, kako prispevati k boljšemu in strokovno pravilnemu razumevanju vsebine sklopa. Predstavitev geologije v učbenikih je nezvezna, strokovno pomanjkljiva in vsebinsko zelo okrnjena. Pričujoča raziskava nam daje izhodišče za začetek umeščanja posodobljenih in združeno predstavljenih geoloških vsebin v formalno izobraževanje.

Prenosi

Kako citirati

Brajković, R., Bedjanič, M., Malenšek Andolšek, N., Rman, N., Novak, M., Šušmelj, K., & Žvab Rožič, P. (2018). Sistematičen pregled geoloških učnih ciljev in učbeniških vsebin v osnovnih šolah in v splošnih gimnazijah. Geologija, 61(2), 239–252. https://doi.org/10.5474/geologija.2018.017

Številka

Rubrika

Članki

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)

1 2 3 4 5 > >>