Izobraževalno-ustvarjalne delavnice: vključevanje ustvarjalnega izraza v geološke učne vsebine
DOI:
https://doi.org/10.5474/geologija.2024.017Povzetek
Kako ohranjati otroško radovednost tudi v odrasli dobi, kako se stalno preizpraševati o naravi in okolju v katerem živimo in nenazadnje, kako ozaveščati javnost o geoloških vsebinah na razumljiv in zanimiv način? Vsa ta vprašanja so pripeljala do ideje in zasnove delavnice, ki združuje različne poglede na naravo, tako z znanstvenega, uporabnega in umetniškega vidika. V prispevku je predstavljena delavnica slikanja z naravnimi pigmenti, preko katere udeleženci spoznavajo različne geološke vsebine. V prvem delu delavnice udeleženci spoznavajo celoten proces izdelave pigmentov, ki vključuje določitev primernega minerala/kamnine za izdelavo pigmenta, proces izdelave pigmentov (drobljenje, mletje in sejanje) ter mešanje pigmentov z vezivom v dokončno barvo, ki se lahko uporabi in shrani. Ta del delavnice predstavlja pristope, ki so primerljivi znanstvenim. Udeleženci na praktičen način spoznavajo nekatere lastnosti kamnin in mineralov (barva, barva črte minerala, trdota, itd.) in metode priprave vzorcev. Drugi del delavnice je bolj umetniški oz. ustvarjalen, kjer udeleženci barvajo pobarvanke z geološkimi vsebinami ali prosto slikajo ter raziskujejo značilnosti pigmentov izdelanih iz različnih materialov ter nova učenja povezujejo še na izkustveni ravni. Eden izmed glavnih ciljev zastavljene delavnice je, da se izobraževalne in ustvarjalne vsebine medsebojno prepletajo in povezujejo s poudarkom na metodah aktivnega in eksperimentalnega učenja. V prispevku so orisane tudi prilagoditve delavnice glede na starost udeležencev in značaj dogodka (npr. javni dogodki).